för det som är smuts på tröjan, för mycket asplövspuls

Vill skriva om en rygg som böjer sig bakåt när den sträcker på sig. Om ränder på en kind efter för mycket sömn och om den sista solen innan allting går i moln. Vill berätta hur tiden kan gå baklänges och hur ensamhet kan få en att börja prata med sig själv även när en sover. Har tvinnat hårlockar som inte är mina egna och hittat gropar i min hud som jag inte visste om, det vill jag skriva om. Om katarsis, att luften kan stå stilla i ett rum där allting sprängs och där paniken kryper längs väggarna. Hur det slår gnistor längsmed springorna i golvet medan Vilsen Själ tar sin femte cigarett under Karlavagnen och spottar sig själv i ansiktet. Vill berätta att en är rädd ibland. Rädd, mest för att alla andra är så stora och rädd, mest för att ingen alls är tillräckligt stor. 

Men skriver inget av det där. Lämnar det osagt och låter resterna av det som inte sägs hänga i luften. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0