I've woken up in a hotel room, my worries as big as the moon

Det är synd att min hjärna tycker bäst om att arbeta mitt i natten; det blir som inte så mycket sömn, då. Å andra sidan är det bra att min hjärna har någon tid över huvud taget som den kan tänka sig att ta in information slash producera texter på, för annars hade jag varit jävligt rökt. Och det är rätt skönt att sitta själv i köket på natten, med bara en lampa tänd i hela lägenheten och P1:s sorlande från radion som enda ljud. Katten snarkandes bredvid. Ibland står luften stilla och oftast är det på natten; det är som att mitt kök, med den lilla kökslampan och den lilla radion, blir en bubbla i universum där luften rör sig långsammare och där allting utanför blir avlägset. Oviktigt. Huvudet kan fungera där, i bubblan; fokusera ostört. Det är ju en jävla tur, det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0