tiden har hunnit ifatt nu, ett oväder rullar in

Vaknade och var friskare än jag varit på en hel vecka. Skönt, tänker ni. Nej, säger jag, eftersom det bara betyder att jag inte har en endaste anledning kvar till att inte skriva klart tentan. Tur då att jag har fina klassisar som vill komma hit och dela sorgen, så att säga. Och som den artiga värdinna jag är, ställde jag mig naturligtvis och bakade i morse. Eftersom jag älskar både äpplen, kanel, kardemumma och vaniljkesella, så fick det självklart bli muffins. Med äpple, kanel, kardemumma och vaniljkesella. Självklart.

Ugn 200°c
 
3 ägg
2 dl socker
75 g svenskt smör
1 dl vaniljkesella
3 dl vetemjöl
1,5 tsk bakpulver
1 tsk kanel
några kryddmått kardemumma (minns aldrig hur mycket jag tar...)
1 rött, fint höstäpple
 
Vispa ägg och socker pösigt i en bunke. Smält smöret. Blanda mjöl, bapulver, kanel och kardemumma i en skål. Rör först ner det smälta smöret och vaniljkesellan i äggsmeten, sedan mjölblandningen. Skär äpplet i tunna skivor. Häll upp smeten i muffinsformar (fyll dem till ca 3/4) och stick i ett par äppleskivor i varje muffin. Grädda 12-15 min i mitten av ugnen. 

Kommentarer
Postat av: Lotta (livet i Rom)

jag saknar dig Cajsa! <3

Svar: Och jag saknar dig <3
Cajsa

2013-09-26 @ 22:45:31
URL: http://unacasaitaliana.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0