har du vin och sprit så att det räcker till att få hela fjärden full av sorger

Snart flyttar en kär till Rom igen. En annan åker till USA. Kvar står jag och stampar, trampar i gruset och springer i ett hamsterhjul. Kvar står jag i ett grått smogtäcke av sådant som aldrig blir av. Vill också göra något oväntat någon gång. Vill också se världen. Om så för ett litet, litet tag. Men jag kan inte ta paus från skolan. Jag har inte jobbat ihop tillräckligt med pengar. Jag kan bara vara kvar här, oberest. Oerfaren. Utan att veta något om världen. Gör det mig till en sämre människa? Det känns så. Jag har aldrig varit i Sydostasien och därför vet jag inte lika mycket om livet som andra. Känns som att jag blir en sämre förälder. En sämre socionom. Sjukt att jag tänker så, men jag kan inte låta bli.


Kommentarer
Postat av: Lotta

<3

2013-09-09 @ 21:40:42
URL: http://enlitenlotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0