I carry your heart (I carry it in my heart)

Är hemmafru numera. N har börjat sin praktik, jag är hemma. Arbetslös, egetligen, men det låter så mycket trevligare med hemmafru. Om en får säga så. Jag städar, diskar, sover, skriver listor, bockar av listor, röker, sover lite till och lagar fläskpannkaka till sulten sambo. Inte mer än så. Kryper på väggarna, duschar tre gånger. Låter rastlösheten gro. Söker jobb. 

Men jag kan inte ljuga heller. Det är fint att ha vardag. Även om det innebär långa, tråkiga nätter av sömnlöshet. Har ändå en sovande (läs: snarkande) flickvän som gör mig glad. Och som går upp ungefär när jag somnar. Det är väl vardag det också, bara inte så vanlig vardag. Egengjord vardag. 

Det här inlägget känns lite som ett furukök. Fult och tråkigt. Så ska sluta skriva innan ni skrumpnar ihop.

Kommentarer
Postat av: Emma

Sv: självklart får man det :) ska bara få in snitsen lite bättre ;)

2012-09-07 @ 18:53:21
URL: http://Homemadebyemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0