vi kommer älska dig då

Hade jag haft ett skrivbord, så hade vi haft ett större utbyte av varandra på den här platsen. Jag hade alltså haft förutsättningar för att kuna skriva här öht. Nu är det mycket sova genom hela dagen, vakna, diska, slänga sopor, röka bort all ångest, sova bort all ångest och sen städa igen. Det finns inte mycket plats för det som egentligen borde skrivas här och i vår lägenhet finns inget utrymme för det skrivbord jag en gång ska ha. Det slitna, träiga, med hyllor ovanför. 

Men visst händer det saker även i mitt liv. Visst åker jag ut till Öland och umgås med fina människor och kloka djur och fördriver min tid. Och visst var jag på arbetsintervju igår med goda resultat. Visst har jag utvecklat en telefonskräck och ett rykte som den dåliga vännen som ej svarar i telefon. Hur mycket jag än saknar de som ringer. 

Nu är rummet tyst och jag är kall. Kanske händer det och kanske hittar vi tillbaka till varandra här. Vi. Jag och alla ni.

Kommentarer
Postat av: Lotta

jag saknar dig Cajsa. Jag hoppas du mår bra och jag vill ses snart! Det är tomt utan dig <3

2012-04-10 @ 01:20:54
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0