i en nedlagd hamnstad full av misstro och ohållbarhet mötte jag min kärlek

Och visst händer det att jag röker fyra cigaretter i rad alldeles för mig själv, bara för att få tiden att gå lite grann. Säger högt åt mig själv så som R brukar säga: "Alltså, jag kan tänka mig en till". Inget konstigt med det. Inget konstigt heller att gå fyra hållplatser extra i regnet bara för att få gråta klart och för att, kanske, allt det där andra ska gå över. Självklart gör det inte det. Självklart blir jag bara genomblöt och iskall, ännu mer ömklig och arg för att just jag skulle finna den mest meningslösa hjärtesorgen IGEN och fan vad det blåser i den här jävla staden och så vidare. Men jag går vidare. Trampar genom en högst levande hamnstad och undrar vad det är som alla döljer.

När jag kommer hem sitter det två gula ögon och stirrar på mig från hallmattan. De frågar mig varför jag beter mig så jävla konstigt hela tiden.
Ja, om du visste det, älskade du. Då hade livet varit så mycket enklare för oss.

Kommentarer
Postat av: Lotta

<3

2011-09-21 @ 22:18:41
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0