and you've come to know me as a stubborn

vi drar, men alltid åt olika håll och det fungerar 
inte så
vi vet, kanske egentligen
att verkligheten är något vi alla en dag
måste möta
måste bedriva tiden 
med
ändå kan jag inte sluta tänka på att när allt det här
allt det här vackra
är slut så kanske det inte finns något mer
för jag är svag och jag
viker mig för det du säger när jag vet att
jag borde
hålla käften
borde sluta svara sluta prata sluta tänka, skriva, ringa
men hur ska jag kunna
veta
när det inte finns riktiga svar och när allt som
når min trumhinna är det ni egentligen inte menar
det ni hoppas att jag ska tro på
och jag tvekar
tänker mig två år bakåt i tiden och
kan inte sluta gråta för jag vet ju inte
hur det ska
kännas
hur nära får jag gå och hur långt bort vill jag vara
inuti stormar ett hav och ibland
måste jag gå ut
för det snurrar så mycket i huvudet att jag inte längre vet om jag orkar
stå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0