this is not the summer dream I say, no

I tisdags blev jag utskriven. På morgonen köpte jag finfrukost till finmamma, sen åkte vi förbi sjukhuset och hade utskrivningssamtal. Sist for vi till mitt paradis. Stranden intill Säveån, i Stenkullen. Som en regnskog mitt i allt kaos. Ett barndomsminne, oförstört och fortfarande okrossbart. Fortfarande intakt. Sedan var det trädgårdsfest hos finaste Luleå, igår. Jag drack te medan andra drack rusdrycker av alla dess slag. Det var en väldigt bra kväll, trots att det var kallt. Där somnade jag och gick hem i morse för att äta risgrynsgröt med blåbärssylt med mamma hos mig. Och jag är så tacksam att jag inte behöver vara inlagd längre. Att jag fick åka till stallet idag och rida i skogen, obehindrat. Att jag fick äta hur mycket glass jag orkade, gå vart jag ville, träffa de jag hade lust att träffa och sova i min egen säng. Och att jag kommer få fortsätta göra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0