and don't you let those tears quench the thirsty ground, and don't you be so scared that you can't make a sound

Det har från flera håll framkommit önskemål om bilder på det nya boet. Eftersom jag är en mycket ödmjuk och tillmötesgående människa vill jag självklart uppfylla era önskemål, så varsågoda: En rundtur i det Brobergska hemmet. Obs: Jag är inte så jävla duktig på lägenhetsfotografering, as you see. Såatteh... Hoppas ni har noll förväntningar.

Vardagsrummet/sovrummet/el centro de la casa. Här sover, äter, läser, snarkar, grinar, pluggar (eh...) och myser jag. Mest för mig själv. Ibland med andra.

Hallen. En stor en. Här ekar det och här spenderar jag nog mer tid än andra gör i sina hallar. För här finns mina garderober (japp, jag har två) och här finns spegeln.

Mitt kök. Mitt favoritrum. Här ekar det också, men det är bra när man pratar mycket med sig själv. Då får man alltid bra svar.

Sist, och bokstavligen minst: Badrummet. Med badkar och fönster. Här är det alltid ljust. Fungerar utmärkt som ljusterapirum. Vill man låsa dörren får man dock vara lite agressiv, men då får man också hjälp av hattmakaren från Alice in Wonderland. Han sitter på dörrens utsida och vaktar hela lägenheten.

Så. Balkongen får ni se när det blir vår (läs: när jag städat + inrett den). Annars är det här nog pretty much it. Tänkte att ni kanske inte ville se insidan av mina garderober. Känns lite overkill. Men har ni vägarna förbi (vilket man aldrig har, eftersom Hisingen är en jävla ö dit ingen vågar åka) så är ni hjärtligt välkomna. Jag har te och hushållswafers. Och melon, tror jag.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilket mysigt litet bohag du har min saknade!

Lovar att komma och hälsa på. Så fort vi vet om/när M börjar jobba och om/när jag börjar jobba ska vi boka in en weekend till Götet. Håller dig uppdaterad! <3

2011-01-21 @ 19:59:20
URL: http://emmaebba.blogg.se/
Postat av: M.

Himla, himla mysigt. åhh vill också bo sååååå!!

2011-01-21 @ 20:03:07
URL: http://intelikabra.blogg.se/
Postat av: maja.

och säger motomoto..

2011-01-23 @ 01:55:23
URL: http://maajis.blogg.se/
Postat av: inger helén

så.fint

längtar tills jag också får ha ett helt eget boende.

2011-01-30 @ 01:53:53
URL: http://smallwishes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0