som att komma hem

Väntar besök. Middagsgäst. Tora, också kallad. Det ska bli kalas, för vi har inte setts på en vecka. Jag marinerar quornfiléer och hoppas att jag inte underkryddar maten, igen. Det gör jag alltid. Ska ni någon gång äta middag hos mig, så ta med ett saltkar.

Idag var en väldigt fin dag i skolan. Mycket, mycket fin. Det presenterades och gapflabbades. Vi åt lunch på en liten indisk restaurang med helt himmelsk vegomat. Sen somnade vissa på föreläsningen, medan vissa skrev prydliga anteckningar med lila penna. På hemvägen hade jag solen i ögonen. E och jag pratade om barn. Om relationer och vikten av inre reflektion. Av egenvärdet och livets stora vägskäl. Viktiga val som måste tas och andra människors okunskap.

Det är ledigdag imorgon. Tvättdag, alltså. Bokläsardag. Fikamedfinavännerdag. Tittapåfilmhelanattendag. Natt. Dimma.

Kommentarer
Postat av: Lotta

åh ja ja ja, imorn kommer vi! Jag är lite sjuk dock, men kan sitta i ett hörn :) Vad kul det låter med skolan. Du får berätta mer imorn! KRAM på dig

2011-01-20 @ 23:15:51
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/
Postat av: Millan

Det låter underbart Cajsa!! You made it!

2011-01-21 @ 09:54:31
URL: http://barajamila.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0