if you've got visions of the past, let them follow you down

Imorgon far jag. Imorgon är det definitivt. Jag är lite diffus, men det kanske ändrar sig. Med tiden. På fredag flyttar jag in. Och fortfarande finns saker kvar att packa. Lyktor att slå in och papper att sortera. Det tar aldrig slut.

Tora ska följa med mig till institutionen på onsdag. Då ska vi gå exakt dit jag ska gå på torsdag. Så att jag vet exakt. Så att jag kan planera. Slippa vara oviss. Slippa vakna och kippa efter andan mitt i natten, bara för att jag inte vet exakt.

Det är lite sådär. Jag vill veta allt. I förväg. Jag vill inte komma till ett nytt ställe och inte ha möjlighet att i förväg planera hur och vad jag ska göra. In i minsta detalj. Det handlar om kontroll. Jag vet. Kontrollbehov.

Min kamera fick åka in på lagning igår. Fina pappa fixade. Således är jag kameralös i tre-fyra veckor framöver. Därför kommer det här bli en sådan där tråkig textbaserad blogg. En sådan utan bilder. På ett tag. Ni vet, sådana som fanns förut. Ja, det betyder att ni måste läsa.

Fast snart är filmen full i Nikonen. Då kommer det massor av bilder. Då behöver ni inte läsa.

Jag borde verkligen packa nu. Verkligen. Men det tar som emot nu i slutet. För jag vet att nu är det på riktigt. Det här med att lämna boet. Flickrummet. Osv.

Kommentarer
Postat av: Lotta

åh! jag längtar!

2011-01-11 @ 12:54:04
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/
Postat av: M.

Känner igen det där med kontrollbehov. Jag är livrädd för nästa vecka har noll koll på var jag ska, i will die!

2011-01-12 @ 00:13:54
URL: http://intelikabra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0