gegnum þyrna til stjarnanna

Hej fina, fina ni. Tålmodiga, trogna ni.

I skolan fick jag lära mig att aldrig börja en mening med jag. Det var fult, sa de. Därför tänker jag, i rent revolutionärt syfte, börja alla meningar i följande stycke med jag.

Jag har flyttat in i min lägenhet. Jag har köpt fina gardiner och en dammsugare. Jag har bråkat och varit tyken mot mina älskade, fina föräldrar, som fixar allt och löser alla problem. Jag har varit snäll också. Jag har tagit sovpiller och sovit flera nätter i rad. Jag har gråtit lite. Jag har stressat. Jag har haft mer tur än jag någonsin kommer vara värd. Jag har rökt och haft ångest. Jag har spelat spel och lagat mat. Jag har skruvat Ikea-möbler. Jag har köpt studentlitteratur. Jag har glömt. Jag har kommit ihåg. Jag har hoppat över. Jag har maniskt fortsatt. Jag är glad. Jag är trött.

Om jag hade bilder att visa er, så skulle ni få se dem. Nu har jag inte det. Canonen är fortfarande på sjukhus. Men på fredag får jag hämta ut bilderna från filmen. Och på onsdag börjar jag skolan.

Då ska jag köpa en ny film. Då ska ni få se. Imorgon kanske.

Kommentarer
Postat av: M

love.

2011-01-18 @ 21:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0