and you tell yourself you won't let them touch, did I say too much, did i say enough

Varför börjas det hetsa inför alla hjärtans dag i januari? Jag har inte ens ätit min första semla. Men folk verkar vilja ha det så, att allting ska tas ut i förskott. Igår såg jag påskris i blomsteraffären. Jag menar... Finns det inga spärrar? Ta julen till exempel: I september kan du se de första advents- och julnumren av tidningar. Det förstör ju allting! Jag vill ha jul på julafton. Möjligtvis kan det få vara jul en vecka innan, men efter annandagen är det slut. I år ska jag inte ens fira jul. Jag ska åka bort, se något annat och inte delta i hetskommersen, överkonsumtionen etc etc. Mamma och pappa får ändå sin julklapp/födelsedagspresent i vår. Den kommer räcka hela livet, så att säga. Alltså behöver jag aldrig mer fira hetsjul!

Fast det var inte det jag skulle säga. Egentligen ville jag bara poängtera att jag fortfarande inte ätit en semla. För er som inte vet, så brukar jag äta många semlor. Vi pratar några om dagen. Eller åtminstone några i veckan. Det är sinnessjukt gott. Det hade kanske varit på sin plats att baka lite då (EH, när jag nu ska hinna det?). Eller så testar jag konditoriet på hörnet nedanför mig. Tanten som står där ser väldigt snäll ut. Hon gör nog goda semlor. Jag är i alla fall helvetiskt sugen på semlor, ok?

Kommentarer
Postat av: Cami

Ok! Jag vill ha glutenfri semla. :(

2011-01-28 @ 10:54:12
Postat av: C

Kom hit så bakar jag en? :D

2011-01-28 @ 10:57:59
URL: http://faravill.blogg.se/
Postat av: Lotta

jag har inte heller ätit semla, måste göra det snart!

2011-01-28 @ 16:56:24
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0