nu är hon såld, mitt lilla hjärta

En julihelg för tre år sedan. Mamma och veterinärkusinen följde med ner till Öland. Jag provred en egensinnig dam med snälla ögon, stort hjärta. Provred inga fler hästar. Vi köpte henne. Den bleksvarta grisepassaren.
Vi började ett andra år på gymnasiet. Bodde i skogen. Sprang i snön.
Det blev sommar och vi blev seriösa. Åkte runt. Stockholm, Öland. Kunde aldrig bestämma oss.
Det blev ett sista år, på många sätt. Vi lekte mest. Slutade vara seriösa. Busade och flängde runt. Vi insåg att det skulle ta slut snart. Försonades. Och lekte. Massor.
Hon fick bo hos en vän ett tag. Jag tog en allra sista bild. Hon blev kvar där, länge. Nu är hon en bit norr om Göteborg och får göra det hon tycker allra bäst om. Springa med kompisar i skogen. Inga krav, bara roligt. Mitt fina, lilla hjärta. Du kommer fattas mig. Så enormt. Men nu är det bra. Som jag lovade.

Kommentarer
Postat av: Lotta

åh, sötis. Jag vill träffa henne! Följer med dig någon gång!

2011-02-28 @ 20:28:32
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/
Postat av: Malin

Fina, fina Aldipaldi. Och fina du. Paketet kom fram , vad glad jag blev! :D Det hade vi inte väntat oss, Lisa och jag. Du har också ett stort hjärta. Vi saknar er.

2011-03-06 @ 10:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0