I'm blistering to winds coming in from Africa to Málaga

Det var varmt idag, jag satt i solen på balkongen. I filt, på en stol. Drack te och smälte allt som redan hunnit sägas. Så mycket som är vettigt. Så mycket sanning. Ändå är det så svårt att använda. Att praktisera. Vi vet ju, egentligen. Vet hur vi ska göra. Men över en kaffekopp vid ett avlutat bord är det lätt att vara efterklok.

Därför funderade jag lite. I solen. På vad som är viktigt egentligen. Och hur en gör för att stå ut med sig själv.

På lördag köper jag träningskort. Imorgon köper jag rymliga mysbyxor. På gymmet där jag ska börja har de yoga och qigong. Och afrodans, bodypump och medelgympa. Det känns bra. E och E tyckte att jag skulle börja meditera. Då lär jag mig kanalisera och sortera. Stänga ute och andas. Sa de. Det låter svårt, men om jag kan lära mig det så kanske jag slipper äta medicin. För det tycker jag inte om. Lugn och harmonisk ska jag bli. Av mig själv.

Kommentarer
Postat av: Lotta

åh. Vill sitta på din balkong, dricka te och prata med dig.

2011-02-09 @ 16:55:37
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/
Postat av: Malin

Vart blir det gymkort någonstans?

Du är bra! (jag är sämst på att svara på sms ibland)

2011-02-09 @ 19:42:35
URL: http://malinwiiri.blogg.se/
Postat av: Lotta

åh, tack fina fina Cajsa. Vad du gör mig glad!

2011-02-09 @ 21:58:10
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0