det är så lugnt i dig när allting stormar utanför

Dagens gröt. Rågflingor, linfrö, solrosfrö, kokos. Idag blev det jordgubbssylt oppanpå. Det är min favorit. Alla tycker att jag är konstig som tycker om jordgubbar mer än hallon, men när jag var liten hade vi alltid hallonsylt och hallonsaft hemma (och en hallonbuske på landet) så allt med jordgubbar i blev som lite, lite bättre. Och nu när jag får handla sylt och saft själv vill jag alltid ha jordgubb. När det blir varmt ska jag köpa jordgubbsplantor till balkongen. Synd att det inte går att plantera äppelträd. Då hade jag kunna göra äppelmos. För äppelmos är lika bra som jordgubbssylt, fast till olika saker. Förutom gröt då. Båda går bra till gröt.

När jag flyttade hit så var min största oro att inte hitta en bra affär i närheten med okej eko-, fairtrade- och vegosortiment. Tänkte att det blir jobbigt att åka spårvagn med tre matkassar genom halva stan när en ska storhandla. Det visade sig att jag hade världens största tur igen och att konsum här bredvid har allt. Helt okej vegosortiment till och med. Och alla som jobbar är alltid trevliga, hjälper till när en har tappat bort sig helt och ler sådär töntigt fint när en har jämna pengar. Som om jag gjorde dem glada då. Det är fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0