for a moment your eyes open and you know all the things I ever wanted you to know

Söndagar är inom många religioner en helig vilodag. Så även inom min lilla katts religion, där, i och för sig, alla dagar är heliga vilodagar och nätterna mest är till för hemliga ninjauppdrag. Inom min religion är det dagen-då-allt-ska-göras. Den här söndagen har jag planterat sockerärtor. Och morot och sallad. Sen bakade jag bröd, tvättade kläder och pratade i telefon med den finaste rösten jag vet. Fick ont i hjärtat. Tänker att det är konstigt hur vissa kan nästla sig in utan att en egentligen märker det. Plötsligt sitter de där, på en hjärtklaff och säger att nä, här sitter jag nog kvar. Håller i och biter tag. Och när jag stirrar på en stjärnhimmel undrar jag om det är samma stjärnor i hennes stad. Om det är samma varma fjärilar som kittlar hennes förnuft och förstånd när hon lägger sitt huvud mot min hals. Kanske är det inte. Kanske är jag bara blind. Lycklig och blind.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0