in the morning on your journey to the sea


Dag två. Kanske är det på sin plats med en smärre presentation. Såhär äter jag frukost (p.s. temuggen x3 d.s.) och när jag gör det så sitter jag i min fåtölj. Det är världens finaste och bästa fåtölj, en fantomentron i ull med stora öronlappar och som man kan gunga med. Värt. Där tillbringar jag stora delar av dagen, eftersom jag är arbetslös. Dessutom är jag sömnlös. Hämningslös, mållös, kattlös, pretentiös, monstruös och vädigt generös. Utöver allt det där har jag ytterligare egenskaper, så som ödmjuk, ätsjuk, ogillar kuk och har inte peruk. Och det är nog allt. Eller det är åtminstone det jag kommer på just nu. För djupare analys, var god stay tuned.

Det ska också nämnas att jag inte tänker blogga dagens outfit. Jag har inte heller några barn och rent fysiskt är jag fruktansvärt frisk. Ni som förväntade er en mode-, mamma- eller survivalblogg kan alltså känna er lurade. För jag har:
1. Ingen koll på vad Ebba von Sydow säger att jag ska ha på mig.
2. Väldigt dålig hand med barn.
3. Bara rent mentala inkompetenser. Alltså ingen cancer.
Såatteh. Och jag kommer aldrig bli någon niotillfem-are med klänningar på väggarna och kaninlampor i fönstret. Nej, ni ska veta att jag är jävligt helylle. Gillar skogen och hästar och fjällen. Det är grejer det. Sen gillar jag böcker också, fina ord och vackra formuleringar. Musik, toner och sådant som sätter spår i hjärtat. Folks ögon, att mötas och att diskutera sådant som jag brinner för. Och ibland kan jag inte sitta still, för jag har en rastlöshet av obscena mått. Platser med mycket folk kan ge mig hjärtklappning, får och kossor kan göra mig lugn. Ungefär sådär är jag väl. Lite. Kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0