21:44


Som jag nämnde åkte mitt hår av igår. Kvar blev en tolv millimeter lång stubb och en väldigt klad Cajsa. Det finns, som jag ser det, inte några större nackdelar med att raka av sig håret. Jag kan exempelvis berätta att rakat hår:
1. Är lättskött. Och då pratar vi om väldigt lättskött.
2. Kräver obefintliga förebedelser framför spegeln.
3. Är miljövänligt, eftersom det knappast behöver tvättas.
4. Oftast inte kräver smink, eftersom folk fortfarande har såpass mycket fördomar att de inte förväntar sig att en tjej med rakat hår ska ha smink på sig.
5. Ger asbra hårkvalla när håret får växa ut från scratch.

Däremot får man leva med att folk stirrar. Fast det gör väl människor ändå, i alla fall om man på något sätt sticker ut. Typ är tjej som hånglar med annan tjej. Eller bara har kängor eller en blå halsduk. Så det är väl småpotatis i jämförelse. I det stora hela, vilket är ett väldigt bra perspektiv att se saker och ting ur, så är rakat hår väldigt bra hår.

Kommentarer
Postat av: Camcam

Om du går klädd i bara kängor och/eller halsduk måste jag be dig att flytta till varmare breddgrader. FROSTSKADOR GÅR INTE AN!

2010-11-29 @ 22:23:05
Postat av: Lotta

sötcajsa!

2010-11-30 @ 10:27:35
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/
Postat av: Nisseeeee

FIIIIIIIIIIIIIIIIIINT! :D

2010-12-02 @ 17:06:27
Postat av: M.

Måste ju säga att du passar grymt i snaggat. Har flera vänner som provat på att snagga av sig håret, och kan säga att alla inte klär i det, men det gör du.

2010-12-17 @ 00:45:58
URL: http://intelikabra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0