19:55

Det luktar ärtsoppa här. Imorgon fyller mamma år och när mamma fyller år så äter vi ärtsoppa. Det är nämligen hennes favorit och på sin födelsedag får man äta sin favorit. När jag var liten valde jag McDonalds på min födelsedag. Eh. Både flashigt och lyxigt. Tyckte jag, då när jag var nio år och McDonalds fortfarande inte var något som ingick i vardagen. Det gör det väl inte nu heller, men det var inte det som var poängen. Poängen skulle vara att när man är liten och fyller år så är det väldigt magiskt att få välja middag själv och en gång minns jag att jag valde typ falukorv. För det var jag sugen på. Och en gång så valde mamma maten, för att logistiken inte tillät annat, och då var jag sur i flera dagar. Jag hade berövats veto för min elfte födelsedag och det var liksom inte okej. Det där var heligt i vår familj, att få välja mat på födelsedagen. Varför jag berättar det här vet jag inte, men vad jag berättar här brukar ni inte 1. ifrågasätta och 2. tro er ha rätt att påverka. Så jag fortsätter rycka tanketrådar ur luften.

Egentligen skulle jag berätta att jag mailade om en katt idag. En liten, liten tjej som behövde adopteras och jag kunde verkligen inte hitta en anledning till att jag inte skulle ta emot henne. Så nu har jag mailat. Det är bara väntan kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0