18:52

Jag är avundsjuk. Något så otroligt. Och allt jag skriver om handlar om mig, ja. För jag umgås till nittio procent med mig själv. När jag skaffar mig ett liv kommer också innehållet här att byta skepnad. Ni vet, som det mesta här i livet. Som om vi ständigt red på vågor: Upp och ner. Upp, sen ner. Sen upp. Och ner, igen.

Avundsjuk, ja. På allt fint ni gör. På bilder ni tar och ord ni skriver. Penseldrag och ögonkast. Jag kommer nog aldrig sluta vara avundsjuk, det är ett obehagligt drag jag har. Helt enkelt. Det är sådan jag är. Avundsjuk, men aldrig svartsjuk.

Min mage kurrar och mamma har köpt mjölk. Och bröd. Mamma är bra. Till henne behöver jag inte säga så mycket. Hon verkar förstå ändå. Nu behöver jag mer chai.

Kommentarer
Postat av: Nisseeeee

Men Cajsa då, jag är avundsjuk på dig.. Du skriver så fint även när du bara skriver om gröt! Tänk om man vore så spontanpoetisk. Och jag är avundsjuk på att du orkar städa och fixa och dona.. Den som ändå orkade det! (Jag antar att du kanske inte fick mitt sms på din b-day, då min telefon har cpat ur totalt, men jag säger det här också Grattis älsklings Cajsa<3)

2010-11-11 @ 13:34:55
URL: http://dimmigt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0