19:16


Att sova fyra och en halv timme och sedan promenera genom halva Stockholm + fika + handla kalasprylar inför morgondagens födelsedagskalas, visade sig gå jättebra med rätt sällskap. Det var Caroline som förärade mig med sin närvaro och vi hann med både te på Vurma, en titt inne på Stadsmissionen (där jag hittade ett sånt galet fint kakfat som jag var dum nog att inte köpa) och Lagerhaus (varifrån jag, som alltid, hade svårt att slita mig) samt den nämnda promenaden från S:t Eriksgatan, via Hantverkargatan, bort till Sergels torg och sedan tillbaka igen. Nu har jag skavsår. Mina kängor må vara väldigt fina och väldigt sköna, men inte efter en sån här dag. Någon jävla måtta får det vara. Därför ska jag inte gå ut imorgon. Det är viktigt med balans har jag hört och efter allt flängande idag så måste jag nog stanna inne imåra. För att väga upp, så att säga. Och det passar väldigt bra,  för imorgon ska jag ändå baka hela dagen. Jag råkar visst ha födelsedag på torsdag, men då sitter jag i en bil tillsammans med moderskeppet på väg till Göteborg, så det får bli kalas imorgon istället. Kakor ska det bli. Massor av kakor. Jag gillar kakor. Kanske mest att baka dem.

Vad som är mer fantastiskt än alla födelsedagar och kakor i hela världen, är att den här lilla bloggen gått från att ha nio besökare igår till 23 idag. Go team. Dock är följarna på bloglovin fortfarande de stadiga tre, heja er. Nu skriker grannens ungar igen (+ pappan) och jag måste nog göra mer te om jag ska stå ut med det. Pusshej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0