14:14



Femtio minuter i snöstorm, slask och en plusgrad kändes fint. Pappa stirrade på mig när jag kom in igen. Sen skrattade han lite. Jag såg bokstavligen ut som en dränkt katt, och det är inget ljug. (Jag veeet, man får inte ha kommatecken framför "och", men nu har jag det i alla fall. Jag ville ha det där). Har man varit ute i snöstorm, då får man duscha varmt och länge. Jag hatar att duscha varmt och länge, men min kropp ville visst väldigt gärna tina upp så vi fick kompromissa. Istället för sju minuter, blev det fjorton minuter dusch. Efter det, när jag stod och kokade gröt, fick kroppen blodtrycksfall. Otacksamma jävel. Det var bara att sätta sig på köksgolvet och låta karusellen i huvudet snurra klart. Då tittade pappa ännu konstigare på mig. Så nu försöker jag att göra så få rörelser som möjligt. Om jag sträcker mig efter tekoppen på fönsterbrädan uppnår jag min maximala prestationsförmåga. Känns ovärt. Jag fick i alla fall gröt. Gröt är det bästa som finns. Efter te. Och lite annat. Men det är i alla fall på topp 20. Nu ska jag ligga still ett tag till. Pusshej.

Kommentarer
Postat av: Lotta

åh, sötnos!

2010-11-09 @ 17:32:03
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0