13:50


Sex kilometer och väldigt många liter svett senare. Det är skönt att vara medvetet otränad, då tror alla att man sprungit ett marathonlopp och helt enkelt bara chillar av när de ser en komma stånkandes längs vattnet. Det de inte vet, lider de heller inte av. Alla de andra. Alla de i dyra joggingdressar och rumpskor. De får glo bäst de vill, bara jag får gå ifred så är jag nöjd. Råkade dock stånka rakt in i rusningen till Vickan och Daniels stora inflyttningsjippo, som media ordnat så fint åt dem. Ja, det är inte alla som bor granne med knugligheter. Royale with cheese. Det var fotografer och barnvagnar och turistbussar. Mindre trevligt med folkmassor när kinderna blossar i en ocharmig rosaröd nyans och ens gångstil kan liknas mer vid en gorillas än en människas. Men jag menar, deras magsår om de vill kolla in mig i slitna mjukisbrallor istället för att hälsa turturduvorna välkomna hem till Royal Haga. Fast jag förstår dem. Cajsa-knugligheter: 1-0.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0