13:07


Vintern är underskattad i det här landet. Folk pratar om hur bra sommaren är, hur varmt och mysigt det är under andra halvåret och glömmer liksom bort att ta vara på det som är nu. Jag ogillar sommaren, om vi ska vara rent vädermässiga. Eller kanske temperaturmässiga, för solen tycker jag ändå väldigt mycket om. I alla fall: 25 grader varmt är inte min kopp te. Inte alls, faktiskt. Jag kan inte med värme och inte min kropp heller. Att vara varm är ett otyg och det går som inte att göra något åt eländet heller. Klä av sig kan man inte göra och luften står allt som oftast stilla. Det är varmt på bussar, i lägenheten och över allt. Det är varmt hela tiden, även på natten. Dessutom är alla mäniskor varma. Svettiga och varma. Usch. Nej, tacka vet jag vintern. Kallt, klar luft och aldrig varmt. Klä på sig kan man göra hur mycket som helst och bara man inte står still för länge så blir man aldrig för kall. Det är så det ska vara. Dessutom är det fint. Och vore det inte för vintern, skulle ni andra sommardyrkare aldrig uppskatta andra halvåret så mycket som ni gör. Så prata inte skit, ok?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0