12:43

Igår lärde jag mig spela mahjong och för er som aldrig spelat det kan jag berätta att det är ett väldigt harmoniskt spel. Ett väldigt lugnt och stillsamt spel, där man säger "pong" och "kong" och ser till att muren av brickor är intakt innan man börjar spela. Annars kommer onda andar in.

För att återkoppla till nutiden så insåg jag nyss att klockan visst är halv ett. Och här sitter jag opåklädd och fortfarande i färd med att dricka morgonte. Det går så fort i mitt liv, jag har verkligen fått in ett tempo. Moderskeppet tyckte att jag skulle ligga kvar i sängen hela dagen, eftersom det regnade. Pyttsan, tänkte jag. Ut ska man. I regnet. Det är ju faktiskt inte varje dag det gör det.

Det ligger småskaer överallt som jag måste ta tag i. Synd att jag är handlingsförlamad och aldrig gör vad som borde göras. Istället flummar jag runt i mina böcker och bland skrivpapper. Jävligt produktivt. Men det blir som sådär när man inte har struktur och vardag - man tappar inte bara greppet om sig själv utan också om det man har runt omkring sig. Väldigt frustrerande. Väldigt obra. Jag blir som en liten amöba, som bara vobblar runt i den här stora lägenheten och inte tillför samhället eller mig själv någonting. (Fast i smyg är jag Superkvinnan och är bara vaken på natten för att rädda världen).

Kommentarer
Postat av: Lotta

åh, då får vi spela det när vi ses nästa gång!

2010-11-16 @ 14:00:28
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0