12:04


Min samling av ugglor börjar arta sig. Bara den här födelsedagen blev det ett oräkneligt antal. De är så fina. När jag flyttar ska jag räkna dem allihop. Mitt nästa mål är en mugg med en eller flera ugglor på, men det finns som inte så många sådana. Inga fina, i alla fall. För att platsa i min samling måste man vara fin. En fin uggla.

Alltså, när man varken har ett jobb eller går i skolan så är dagarna väldigt ostrukturerade. Då måste man strukturera själv. Liksom göra upp en dagsplanering och ett schema med de få saker man faktiskt måste göra under dagen. Typ borsta tänderna. Läsa tidningen. Koka téet. Maila. Sortera pennor. Sortera skrivblock. Kolla lägenheter. Pilla naveln. Gå en promenad. Måla. Koka mer te. Sortera fler pennor. Scanna bilder. Osv. Allt det där ska hinnas med. Då måste man vara en bra schemaläggare. Turligt nog är det precis vad jag är. Därfär är mina dagar otroligt strukturerade och inte alls som flytande amöbor, som saknar form och konstruktion. Inte alls! Pusshej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0