11:01


Nej, det är inte bajs. Det är blåbärsgröt. Världens bästa frukost, som man kokar ihop på fem minuter. I en kastrull häller man 2,5 dl vatten + 1 dl rågflingor + 1 krm salt och låter det börja koka. Sedan har man i lite av det man tycker om och har hemma; jag brukar ta kokosflingor, linfrö och nötter. Sist her man på frysta blåbär och så får allting koka ihop och bli blålila. Vill man kan man alltid ha i lite råsocker, eller ha det på efteråt. Börjar man dagen såhär, så kan det inte bli en dålig dag. Eller jag tror inte det i alla fall. Synd bara att jag aldrig orkar mer än en tredjedel av den där grötportionen.

Efter gröten fick jag en väldigt stor lust att möblera om. Jättestor lust. Fast jag vet att när jag kommit halvvägs, så kommer jag vara för trött för att orka slutföra det och så kommer allting stå huller om buller. Å andra sidan får jag en god anledning att städa då. Kan börja med det. Och rensa bland alla saker. Sen måste jag göra julkort. Shit pommes, ingen rast och ingen ro. Pusshej.

Kommentarer
Postat av: niki

den där frukosten låter perfekt!

2010-11-10 @ 20:47:14
URL: http://nikizekaj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0