10:35

Smarta och kloka jag glömde laddaren till mobilen i Stockholm. Såatteh. Nu är jag utan mobil. Om inte någon befinner sig i Göteborg och har en LG-laddare på sig. Då är det bara att höra av sig, lovar. I annat fall får det bli röksignaler och moshekod. Bring it!

Min kusin sa igår en sak jag blev väldigt upprörd över. Jag berättade för henne att jag hade sett bebisen ninjasparka i förrgår och hon utbrast då:
"Men då är det ju en kille! Det är bara killar som är starka."
Nu blev jag självklart inte arg på min fina kusin, hon sa bara det som vårt lilla samhälle lärt henne att tycka. Att killar är starka och tjejer svaga, vilket hon fyllde i med sedan. Jag förklarade lugnt och sansat för henne att tjejer väl visst kan vara starka, till och med starkare än killar - precis som det kan vara tvärtom. Då sa hon okej. Jag tror hon förstod. Det kändes bra att ha ingjutit lite samhällskritisk och vidsynt information i hennes huvud. Elvaåringar borde få lära sig mer än det där i skolan och världen. Kan man tycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0