09:21

Alltså, ni anar inte hur många hårnålar jag hade i håret igår. Väldigt ovant. Väldigt uppsatt. På torsdag åker det av, alltihop, så nu ska det vara uppsatt varenda dag fram till dess. För att utnyttja resurserna medan de finns.

Det är inte många människor som är vakna nio på morgonen. I husen mitt emot har jag räknat ihop tre lägenheter i vilka det verkar finnas liv. Och, om jag får gissa, så är det barnfamiljer. Är man barn är det inga konstigheter att gå upp halv sju. Det finns ju barnprogram.

Just nu känner jag mig som ett barn. Mamma sover fortfarande och om jag stänger av musiken blir det dödstyst. Sådär så golvplankorna knarrar. Nu är hon visst vaken, om inte kaffekokaren sätter igång sig själv. Vi ska ut på äventyr idag och ikväll har jag egentligen tre födelsedagsbarn att fira, men tvingades reducera det antalet till ett. Hade jag varit kapabel till kloning så hade treenigheten varit nemas problemas, men mina skills tar slut vid multitasking. Och idag är det bara 26 dagar kvar till antagningsbeskedet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0