08:19


God morgon. Alltså, har ni någon gång haft sömnproblem under en längre period förstår ni hur galet god en morgon kan vara, när man somnat fem i tolv istället för halv fyra. Helt amazing. Som att varenda cell i kroppen dansar rumba och ropar "jamen TACK, det var på tiden". Nu ska jag inte romantisera användandet av sömnmedel, för det finns inget fint med att vara så fuckad i huvudet att sömn au natural inte kan infinna sig. Men, att få somna i normal sovtid, sova hela natten och sedan vakna utvilad är så makalöst underbart och när det inte är en del av vardagen, så kan det vara väldigt värt att använda sömnmedel. Självklart är målet alltid att jag i slutändan ska kunna sova utan medicin och för att uppnå det borde jag kanske hitta anledningen till att jag fortfarande inte kan somna på nätterna. Men sånt är ju jobbigt. Att behöva gräva i sig själv och grejer. Framör allt att gräva i sig själv, när man redan ägnat åtskilliga år till att just gräva. Jävligt ovärt. Kanske blir man aldrig klar med grävandet, helt enkelt. Och måste det göras, så kan det alltid skjutas upp. Varför göra idag det du kan göra imorgon? Bättre att flyta på vågen av att ha sovit ett tag till. Pusshej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0