09:51

Svinalängorna var ett knytnävsslag i magen. Dock ett mycket fint, välgjort och välspelat sådant. När eftertexten rullade in, satt Sagas salong 1 knäpptyst och inte en människa rörde på sig. På flera håll hördes snyftningar, någon tog ett djupt, ansträngt andetag och en annan skruvade besvärat på sig. Jag kan inte tänka mig att någon gick därifrån oberörd. Pernilla August har gjort ett fantastisk fint jobb och lilltjejen, som spelar den unga Leena, var galet duktig. Och Noomi var makalös, as usual.

I natt sov jag kalasfint i tre timmar. Somnade två, vaknade fem. Lyx, måste jag säga, att få sova några timmar trots att sömnpillerna är totalslut. Man ska vara glad för det lilla. Och idag ska jag dessutom göra massiva mängder julgodis. Fudge och knäck och tryffel och kola och tre miljoner sorter till. Nästan. Husmodern i mig gör kullerbyttor. En annan som gör kullerbyttor är min mor, eftersom jag åker ner till Göteborg för lägenhetsvisning på onsdag. Om hon gör kullerbyttor av glädje eller nervositet kan jag inte avgöra, men vi kullerbyttar tillsammans ändå. Jag är mest glad. Mest hellycklig. Nu: Godis.

Kommentarer
Postat av: Cami

Flåt!

2010-12-11 @ 20:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0