12:39

Okej, nog med whinandet. Kände bara för att fläka ut mig lite och ge er en smaskig, självömklig detalj från verkligheten. Känn er insläppta. Eller? Nej, okej. I alla fall. Mina händer är torra som fnöske, allt tack vare det enorma diskberget jag vaknade upp till. Kände inte att jag ville ha det där. Jag hatar när det är stökigt. Så jag städade resten av köket också. Och tvättade. Sen klappade jag mig själv på axeln och fick fin-sms av Gry.

Och ikväll! Ikväll, mina barn, ikväll ska vi se Svinalängorna. Varför är det en big deal? Frågan borde vara varför skulle det inte vara en big deal? Jag menar, för det första är boken en av de bästa jag läst (och lyssnat på). Har nog inte gråtit och skrattat om vartannat av en bok såpass mycket, som av Svinalängorna. Makaber och vacker på samma gång, är den. Och för det andra: Noomi Rapace. Behöver jag förklara? Okej, hon är 1. världens snyggaste människa och 2. Sveriges överlägset bästa skådespelerska. För er som inte har sett exempelvis Daisy Diamond, se den. Och Älskar, älskar & älskar. Fantastiska filmer, med fantastisk skådespelerska. Kalas, helt enkelt. Så nu är jag, vilket var det jag ville komma fram till från början, galet taggad. Först måste jag tvätta klart. Och köpa en ny mössa, för den stackaren jag har får vara med i alldeles för många sammanhang. So long, gullungar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0