stjärnorna lyser väl lika klart i din del av stan

Råkade visst villa bort mig och hamna hos Gry igår. Där fick jag, förutom kolla på Skönheten och Odjuret, sova över och som jag sov, sen. Hela åtta och en halv(!!!) timme utan ett enda uppvaknande och utan mardrömmar. Amazing. Väl på väg hem var jag så överdrivet optimistisk att jag valde att promenera sista biten. I tio minusgrader, leggings och utan vantar. Dumma, dumma flicka. När jag kom in var jag fryst fiskpinne och inte så jävla pigg längre. Turligt nog blev dagens enda inplanerade händelse avbokad och jag kunde ägna mig åt att tina upp istället. Sen ville mamma baka och jag är väl inte den som säger nej till intelligensbefriade sysselsättningar.

Några saffransbullar senare inser jag att hela dagen har gått åt, igen. Det känns aningen otroligt att jag inom en dryg månad ska börja fylla mitt dygn med utbildning och verkliga krav på mina hjärnceller, när det för tillfället, som sagt, räcker med att tina upp för att dagen ska flyta förbi. Oroväckande, om inte annat. Kanske. Imorgon kommer jag förhoppningsvis fylla åtminstone eftermiddagen med något vettigt. Om inte, så ska jag sova. Och fortsätta packa ner alla saker. Det övergår mitt förstånd att jag har kunnat samla på mig så mycket grejer - mer eller mindre värda att benämnas som skit - under 19 levnadsår. Jag fattar ingenting. Jag är ofattbar. Nu bör jag sova. Va? Är klockan bara sex? Jaha. Då ska jag kanske inte sova. Än.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack för julkortet Darla! <3 nu dröjer det nog väääldigt länge innan vi ses igen "/

2010-12-15 @ 12:01:58
URL: http://www.uptodate.jennyqarlsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0