om ett år eller två kommer det här va över, om ett år eller två kommer det här va över, om ett år eller två kommer det här va över

En dag ska jag dela mig i flera. Portionera ut mig själv och min själ på alla platser för vilka mitt hjärta slår sina extra slag. Jag skulle vilja vara nära alltihop på samma gång, finnas med i flera vardagar åt gången och få snudda vid alla vars liv jag varit en bit av. Alla som varit bitar i mitt liv. Alla jag vill ha nära. Under huden.

En dag ska jag klippa fragment av mitt inre. Vika ihop varje bit och gömma där ingen annan kan finna dem. Uppsöka alla de platser dit ni andra aldrig kommer. Långt bak uti mitt svarta, ihåliga. Där ska jag placera tårtbitar av mina minnen och där ska de förevigt vara gömda. För det finns så mycket ni inte borde se.

Och en dag ska jag pussla ihop mig själv igen. Ska jag limma alla sarjade kanter och återuppstå som ny. Omgjord och återskapad. Då ska alla de delar vilka inte passar in lämnas utanför. Alla de röster och skrik, alla spöken och skärvor som skapar obalans. Som egentligen inte hör till, men likväl är där. De ska bort.

Kommentarer
Postat av: Lotta

<3

2010-12-22 @ 22:30:41
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0