how much do I really have to pay to get them back

Nu skulle jag egentligen vara på väg in mot stan, men det kom lite i vägen. Typ finska julstjärnor. Mormor bakade dem ofta under julen när jag var liten och i år tänkte jag att det vore väl fint om jag gjorde det i hennes ställe från och med nu. Smördeg + katrinplommon kokade med lite vatten och socker, som sedan mixats ihop = joulutorttu. Mormor hade kanske inte ropat ett glatt "hyvä!" över de här, men jag menar... För att vara första gången är de rätt så okej. Dessutom hann jag med att baka den rumpfria julskinkan, som bara ska griljeras. Kommer inte ihåg var jag hittade receptet, men galet bra är det i alla fall! Tror att jag snart är uppe i lika många vegetariska rätter som de animaliska - och då är jag ensam vegetarian i en släkt på sjutton personer. Känns fint. Så om någon är sugen på vegetarisk julmat är det bara att komma förbi, lovar. Jag lär ha lite till övers.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0