a truth & a lie, shut your mouth, for old times´ sake, for all goodbyes

I natt har jag dansat fötterna av mig. På någon fjortiskrog i stan, med fina människor och gamla vänner. Och sådant man egentligen lämnat bakom sig, men som visar sig vara lika fint nu som då. Jag brukar inte dansa, men i natt dansade jag. Jävlar. Och tack alla högre makter för nattbussarna; det går fan i mig snabbare att ta sig hem från stan på natten än mitt på dagen. Nattbussen fo shizzle. I alla fall, här kan vi inte sitta och ordbajsa. Imorgon är det nog allvar igen. Tror jag.

Och varma händer, grumliga blickar, mitt inre och allt det som gör att jag är sådär. Allt som gjort mig till det här. Minnen och rörelser och ord och allt. Alltihop, på en gång. Leendet. Leendena, och alla ord. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0