15:36



Det är inte mycket som slår rimfrosten. Möjligtvis rimfrosten i kombination med adventsstjärnor, presentlack och julmust. Ungefär så har dagen varit i alla fall och sådana dagar kan bara vara bra dagar. Dessutom hade vi pepparkakor hemma och medan radiojulkalendern strömmade ur högtalarna passade jag på att slå in årets första julklapp. Den blev till lillkotten, såklart. Och julklappspysslandet gav mig också andelning att dra fram Olivettin, a.k.a. den turkosa skönheten. Skrivmaskinen, alltså, för er som inte vet vad en Olivetti är (såhär ser den ut). Den brukar komma fram lagom till jul, när det ska skrivas rim och julhälsningar. Allting blir så mycket finare när det är skrivet med skrivmaskin. Synd bara att jag har på tok för mycket grejer och måste husera den stackars skrivmaskinen i garderoben för det mesta. Blev lite arg på mig själv och började tokrensa bland lådor och damm. Det var nog bra, trots att en del skattgömmor innehöll minnen och annat otrevligt, som fick mig att börja grina mitt i min produktivitet. Lite julmust på det, så var det bra och färdigrensat sen. Nu ska jag nog göra världens finaste pepparkakshus. Om ni är snälla och slänger in en kommentar någon gång, så får ni kanske se. Kanske.

Kommentarer
Postat av: Lotta

åh. hihi, faster C.

2010-12-03 @ 11:14:27
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0