14:46

Vill aldrig mer se vit choklad. Inte minsta gram. I kylskåpet står i alla fall vit chokladfudge med lime och vit chokladtryffel med apelsin och vanilj. Det kommer vara gott och efterlängtat - på julafton. Som tidigast. Nu vill jag helst kräkas på all knäck och kola som återstår av det här julgodiskokandet. Jag är en dålig husmor, ack ja. Är i alla fall halvvägs! Dock är kameran på omplåstring och därför uteblir alla eventuella bilder. Inte för att jag hade orkat/haft lust att fotografera något, när jag stod med tryffelsmet och vit choklad (blir nu illamående av bara ordet) upp till öronen.

Har bokat visningen på tisdag. Tåg ner på morgonen - tåg hem på kvällen. Så om någon gbg:are av vänskaplig rang har lust att ses under lunch-/eftermiddagstid står jag till edert förfogande. Ring bara först. Visningen är för övrigt på den här lägenheten. Nu ska jag fly undan Moderskeppets leverpastejsbak. Kan fortfarande inte se hur jag, som liten kunde tycka att det var en skojig del av julstöket. För er som inte vet hur det går till, kan jag försäkra er om att ni inte har missat något. Det luktar lever, späck och fläskkött. Mums.

Kommentarer
Postat av: M.

Snyggsnygglägenhet!

2010-12-11 @ 15:23:11
URL: http://intelikabra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0