13:50

Det är helt otroligt hur mycket som behövs göras utan att man egentligen har någonting att göra. Papper som ska flyttas på, böcker som ska läsas och kapitel som ska skrivas. Och allt te som ska drickas. Bästa sättet att inte oroa sig är nämligen att alltid ha något att göra. Inte sitta still och fundera så mycket, mest irra runt och flytta på krukor och rätta till linjer. Fast jag är orolig ändå. Jag oroar mig alltid. Och när jag oroar mig så kommer jag aldrig till ro. Då blir det inte så mycket skrivet här heller. Eller, det kanske egentligen mest beror på att jag inte har så mycket att skriva om. Ingenting jag vill skriva om, åtminstone. Istället läser jag om andras intressanta och på ytan perfekta liv. Mycket mer underhållande. Adieu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0